dimecres, 22 de desembre del 2010

Recursos educatius a la web

Hem començat llegint la classe aquesta entrada del blog de l'assignatura que parla de l'ordinador com a tutor:

Aquesta entrada parla de que els ordinadors poden fer respostes similars a les de l'educació tradicional, ja que un ordinador pot primer: explicar, després preguntar a l'alumne, l'alumne respon a l'ordinador i després l'ordinador corregeix la resposta.

Tot i així, a les escoles pocs cops s'usen les clases tutorials d'ordinadors per explicar conceptes, ja que a l'hora de preguntar i corregir acostuma a ser molt més eficient el treball del mestre.

El que sí s'usa molt són els programes d'exercici i de pràctica algun exemple seria el JClic (que veurem més endevant) , o Entrena't per llegir. Per vivenciar la teoria hem fet activitats de l' Edu365.

Tot seguit, hem llegit l'entrada del blog de l'assignatura:

En aquesta entrada se'ns parla del concepte micromon, que és on l'alumne a partir de la seva experiència és qui "ensenya" a l'ordinador. L'alumne donarà unes ordres concretes a l'ordinador i aquest les interpretarà.

Per dur a terme varem experimentar amb Winlogo on teniem que donar instruccions (coordenades) a una tortuga per a que generés les figures que li anàvem dient. Per exemple, av(avançar), ge90 (girar 90º a l'esqurre)...

Un altre programa podria ser l'Scratch un llenguatge de programació en comparació d'altres força fàcil d'usar i serveix per poder fer videojocs, explicacions, dibuixos...

En penúltim lloc hem llegit l'entrada de:

Aquí el grau de llibertat de l'usuari és més limitat i a vegades pot arribar a simplificar les accions de la vida real. Per veure un exemple d'ordinador com a simulador varem jugar a la Doctora Xinxeta i veure un vídeo al Youtube sobre Crayon Physics.

Els simuladors a l'escola serveixen per veure situacions de la vida real, comentar-les i treure'n conclusions mitjançant l'observació i l'experimentació, per exemple en el cas de la doctora Xinxeta,la conclusió seria que si no reguem les plantes sovint, se'ns assequen i se'ns moren.

Ja per acabar la sessió varem llegir una última entrada que tractava sobre:

On ens diu que l'ordinador ens dóna una visió indirecta de la realitat, ja que ens dóna una idea del que passa i ens dóna eines molts potents, tot i que no substitueix l'experiència. Per exemple, passar apunts a ordinador, ens evita tenir que escriure a mà i si dominem l'eina ens fa guanyar temps per a repassar el que hem escrit per exemple, tot i que l'ordinador no susbtitueix l'escriptura manual.

En aquesta entrada també se'ns adjunta un article del Jordi Vivancos on ens comenta que l'ordinador serveix per fer les coses amb menys esforç i més precisió, i que les TIC a l'educació s'haurien d'implantar per fer avançar l'educació i no quedar-se estancats, com ha passat per exemple en el cas de tenir que saber les taules de mutilplicar tot i tenir calculadora.


Alguna de les activitats citades anteriorment les hem fet a la PDI, és a dir, la pissarra digital que ens permet treballar aquest tipus d'activitats interactives conjuntament i així poder-les comentar amb la classe.

A més a més, aquesta pissarra interactiva ens es molt útil per donar explicacions, ja que el projector no fa ombres i no es tapa en cap moment la informació que hi ha a la pissarra. Utilitzem el nostre dit com a ratolí i tot i que hi ha retoladors i esborradors també podem usar aquestes eines substituint l'esborrador i el retolador pel nostre dit.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada